17 Dec 2013
AdePlast vrea sa intre din 2014 pe pietele din Arabia Saudita si Kuweit
Marcel Barbut, omul de afaceri care detine producatorul de materiale pentru constructii AdePlast, planuieste ca de anul viitor sa intre pe pietele din Arabia Saudita si Kuweit. Planul antreprenorului roman pentru anul care urmeaza este de a incepe lucrarile la o noua fabrica de vata bazaltica pe platforma din Ploiesti si extinderea exporturilor in regiune.
“Vrem sa intram pe piata din Arabia Saudita unde urmeaza sa semnam un memorandum de intelegere pana la sfarsitul acestui an. Anul acesta am fost contactati de reprezentanti importanti din industria materialelor de constructii din Arabia Saudita si Kuweit, care au observat activitatea AdePlast in plina criza si care doresc sa ne asociem pentru a realiza aceleasi performante si la ei in tara. Planul este ca in scurt timp Arabia Saudita sa aiba 3 platforme industriale, identice cu platformele AdePlast din Romania. Am decis sa investim, in asociere cu personalitati importante din aceasta tara si sa construim si acolo ce am construit in Romania. Unul din asociati este un contractor local, cu o cifra de afaceri de peste 500 milioane euro, care va consuma peste 50% din productia primelor fabrici”, explica Marcel Barbut.
Antreprenorul roman spune ca in prima parte a anului vor avea loc discutii la sediul Adeplast, in vederea unor investitii in Kuweit, in fabrici similare celor detinute de AdePlast in Romania.
“Pe toata perioada demararii planurilor pentru investitiile din Arabia Saudita si Kuweit, produsele AdePlast vor fi exportate catre aceste tari”, a precizat Barbut.
De negocierile din Arabia Saudita si Kuweit se va ocupa fiul sau, Alexander Barbut.
Totodata, pentru anul 2014, compania are in vedere continuarea procesului investitional.
Pe langa cele noua fabrici aflate pe cele trei platforme din Oradea, Ploiesti si Roman, AdePlast urmareste constructia celei de-a zecea.
“Vrem sa facem pe platforma de la Ploiesti o noua fabrica de vata bazaltica de mare densitate pentru termosisteme, panouri antifoc si pentru alte industrii. Investitia depinde in totalitate de acordarea unui ajutor de la stat. Avem aprobarea pentru un credit de la BCR de 17,6 milioane de euro din care 4,5 milioane de euro reprezinta un credit punte, iar 13 milioane de euro euro reprezinta valoarea unui credit pe 8 ani si jumatate cu o perioada de gratie de 2 ani. Pentru aceasta am marit si capitalul social de la 3.300.000 lei la 30.000.000 lei”, declara Marcel Barbut.
Exportul este o alta directie strategica pe care AdePlast se va concentra in 2014.
“Bulgaria, Moldova, Ucraina, Ungaria, Austria, Germania sau Libanul sunt principalele piete pe care compania le vizeaza. ”Pe plan local am reusit sa avem o foarte buna acoperire, in 2014 ne vom orienta si catre pietele externe. De la anul fabrica din Oradea va beneficia de un agreement European ETAG 04 si vom putea sa exportam cantitati mari in Austria si Germania. Nu am renuntat nici la ideea preluarii unui producator mic austriac la granita cu Germania, pentru a putea livra catre marile lanturi de magazine multinationale”, declara Marcel Barbut.
Omul de afaceri a precizat ca va incheia anul 2013 cu afaceri de 56 de milioane de euro.
”Pentru AdePlast 2013 a fost cel mai dinamic an. In ultimii patru ani am reusit sa dublam cifra de afaceri de la 26,8 milioane euro, cat am inregistrat la sfarsitul lui 2010, la peste 56 milioane euro, cat estimam ca vom inregistra la sfarsitul lui 2013. Am reusit sa crestem si anul acesta, pe o piata care a inregistrat o usoara scadere”, a conchis Marcel Barbut.
Principalii concurenti ai AdePlast pe piata locala sunt Henkel-Ceresit, Baumit sau Duraziv.
Sursa: wall-street.ro