Joi, 09 Octombrie 2014
Comme des Garcons, un retailer care influenteaza filosofia vanzarilor
Strategiile adoptate de-a lungul anilor de lantul de magazine Comme des Garcons sunt atat de neobisnuite in lumea retailerilor, incat la fel de bine pot fi denumite un stil Zen in comert. Si nici nu ar fi o exagerare, atat timp cat directorul executiv al firmei, Adrian Joffe, a studiat ani buni religia budista, cultura tibetana si filosofia Zen inainte sa fie absorbit in lumea modei.
Istoria Comme des Garcons incepe in urma cu 45 de ani, cand designerul japonez Rei Kawakubo a impins limitele modei mai departe cu produsele unisex indraznete care au devenit un "must" pentru multi dintre cumparatori. Astazi, Comme des Garcons este un imperiu bine definit in tendintele fashion dar care isi extinde continuu influenta jongland cu fortarea limitelor in strategiile de marketing. Iar aceasta atitudini, greu de definit, este legata indisolubil de numele lui Joffe, actualul sot al lui Kawakubo, relateaza reporterii revistei Bloomberg.
Cu un pas inainte
Pana sa devina seful retelei pariziene a magazinelor Comme des Garcons, Joffe nu a avut nimic in comun cu arta sau cu comertul. Acum jongleaza in mod abil cu acestea, folosind principiile filosofiei Zen pentru a concentra toata atentia sa si a publicului pe elementele cu adevarat importante.
Joffe reuseste sa dea tonul in industria de retail intr-un stil ce pare inimitabil, dar care apoi reuseste sa isi gaseasca adaptari si variante pe fiecare piata in parte. Acesta a fost si cazul metodei "guerrilla stores", magazine deschise pe o perioada limitata pentru epuizarea stocurilor de marfa.
Lansate de Comme des Garcons in orase mari europene, precum Berlin, Praga, dar si pe alte continente, magazinele au fost inchise in mai putin de un an, dar nu din cauza unui esec in vanzari, ci pentru ca isi epuizasera stocul de marfa.Iar metodele de gherila in retail sunt acum copiate de alte lanturi faimoase pentru eficientizarea vanzarilor.
O viziune aparte
Insa numele si ideile lui Adrian Joffe transpar cel mai bine in imaginea data de Dover Street Market, uriasele magazine care au impanzit Londra, New Yorkul sau Tokyo, ca si de linia de parfumuri lansata de companie. Tinand cont de lipsa unei traditii a parfumurilor artificiale in Japonia, Joffe trebuie sa fi avut destul de munca in a-si convinge sotia sa investeasca in aceasta ramura a firmei. Pana acum, 77 de parfumuri au fost create si lansate prin intermediul Comme de Garcons, ultimul fiind "Girl", un parfum al lui Pharell Williams, cantaretul fiind deja un fan recunoscut al brandului.
"Girl" urmeaza sa fie vandut in magazinele Comme des Garcons si Sephora fara vreo investitie masiva in promovarea acestuia. Chiar daca Williams putea face alte alegeri mult mai avantajoase pentru introducerea parfumului sau pe piata, alegerea retailerului pare sa fi fost ghidata si ea de o filosofie a artistului. "Am vrut sa fiu alaturi de cei mai buni", a spus Pharell Williams.
In privinta magazinelor Dover Street Market, acestea sunt departe de orice norma a traditionalelor mall-uri sau magazine de moda intalnite pana acum. Marfa este compusa din branduri comune, produse Comme sau marfuri si colectii livrate de Louis Vuitton si Prada, directorii celor doua marci celebre lasandu-se si ei cuprinsi de ciudatenia conceptuala a spatiilor comerciale gandite de Joffe.
Spatii care includ scari rulante si lifturi menite sa te transporte intr-o virtuala regenerare a organismului si spiritului data de stilul modei pe diferite categorii de varsta. Pana si in selectarea personalului, Joffe si-a spus cuvantul: "Cu cat mai excentric, cu atat mai bine!". Iar deschiderea din New York a Dover Street a strans la usile magazinului, inca de la prima ora, 3000 de cumparatori frenetici.
Sursa: http://www.business24.ro/international/stiri-international/comme-des-garcons-un-retailer-care-influenteaza-filosofia-vanzarilor-1550483