Marti, 14 Octombrie 2014
Deutsche Telekom si China Mobile colaboreaza pentru conectarea automobilelelor la Internet
Deutsche Telekom a semnat un parteneriat cu China Mobile, prin care cele doua grupuri vor realiza o retea care sa permita automobilelor sa se conecteze la Internet.
Pe o piata aflata in crestere rapida si unde tot mai multi operatori de telecomunicatii se arata interesati, cele doua companii vor forma un joint-venture, in care fiecare va detine cate 50%, pentru a dezvolta o platforma 4G in China, unde se estimeaza ca, pana in 2018, vor fi 68 de milioane de automobile care se vor conecta la Internet, scrie Financial Times.
"Conectarea automobilelor este o initiativa strategica in cadrul Deutsche Telekom, iar China este de o importanta strategica pentru noi in acest domeniu. Prin urmare, parteneriatul cu China Mobile este extrem de important pentru Deutsche Telekom, din punct de vedere strategic", a spus Reinhard Clemens, membru al consiliului de adiministratie al Deuteche Telekom.
Prin acest acord, fostul monopol de telecomunicatii al statului german isi extinde prezenta pe cea mai mare piata de comunicatii in colaborare cu operatorul de telecomunicatii cu cei mai multi clienti. Deutsche Telekom va dezvolta aplicatiile necesare, iar China Mobile va pune la dispozitie infrastructura de comunicare pentru a dezvolta o platforma cloud in China, tara care este acum cea mai mare piata auto din lume.
La cat se va ridica piata automobilelor "conectate"
Companiile de tehnnologie si cele de telecomunicatii, ca Apple sau Orange, vor sa acopere cererea tot mai mare manifestata pe piata auto - comunicarea intre automobile prin Internet - concept cunoscut sub numele de "Internet al obiectelor", ce permite multor produse, de la frigidere la echipamente medicale personale, sa comunice si sa-si indeplineasca sarcinile cu o eficienta mai mare.
Piata auto are unul dintre cele mai accelerate ritmuri de crestere, iar multe companii, printre care si Microsoft, vor sa transforme automobilele in "smartphone cu roti", in timp ce asiguratorii au inceput sa instaleze "cutiile negre".
Piata automobilelor care se conecteaza la Internet va ajunge la 25 de miliarde de dolari in 2025, conform estimarilor facute de firma de consultanta EY. Booz & Co, o alta firma din domeniu, apreciaza ca numarul automobilelor conectate va avea o pondere de 90% din piata automobilelor noi pana la sfarsitul acestui deceniu, comparativ cu numai 10% in prezent.
Asocierea dintre cele doua companii urmeaza acordului incheiat un an mai devreme de Telefonica si Tesla. Grupul spaniol de telecomunicatii va asigura conectarea automobilelor Tesla S din Europa, printr-o retea din care mai fac parte si O2 in Marea Britanie, Movistar in Spania si KPN in Olanda.
Si grupul francez de telecomunicatii Orange a prezentat, saptamana trecuta, la salonul auto din Paris, un concept-car compatibil cu terminale mobile.
Dotarile digitale din prezent ale automobilelor ofera harti si asa-numitele dispozitive "infotainment", insa companiile cauta metode care pot imbunatati conducerea automobilului prin conexiune la internet, cum ar fi monitorizarea distantei de siguranta, securitate si performanta auto.
JustPark, un starup britanic, permite utilizatorilor sa gaseasca si sa plateasca un loc de parcare direct de pe tabloul de bord, ceea ce demonstreaza potentialul acestui segment.
Sursa: http://www.business24.ro/companii/companii-it/deutsche-telekom-si-china-mobile-colaboreaza-pentru-conectarea-automobilelelor-la-internet-1550660