Due dilligence sau ce inseamna sa te pregatesti de vanzarea/cumpararea unei afaceri
In prima faza, posibilul cumparator semneaza o scrisoare de intentie in care asigura dorinta sa de a achizitiona afacerea solicitata.
In situatia data, investitorul trebuie sa parcurga o etapa premergatoare cumpararii propriu-zise: procesul de due-dilligence sau auditul companiei ce urmeaza a fi cumparate.
Toate datele financiare, economice, facilitatile ii vor fi puse la dispozitie astfel incheierea tranzactiei sa fie facuta cu succes.
Situatia financiar-economica a companiei consta in documente specifice ca:
1. Registrele financiare;
2. Declaratii de venit;
3. Rapoartele de management folosite;
4. Contractele de inchiriere/subinchiriere;
5. Contractele de imprumut/leasing;
6. Lista detaliata a activelor detinute;
7. Bazele de date cu clientii companiei;
8. Materiale specifice de vanzari si marketing;
9. Situatia litigiilor – daca exista si in ce stadiu sunt acestea.
Ca si vanzator, daca doriti sa va vindeti afacerea, informatiile pe care trebuie sa le oferiti sunt complexe si multiple, de aceea un consultant de afaceri intervine si preia gestionarea relatiei dintre Dvs si potentialul cumprator.
Tineti minte ca orice tip de comunicare, atat scrisa cat si verbala, este foarte importanta, astfel incat un specialist va putea sa raspunda cu calm si in timp util, sa coopereze astfel foarte bine cu orice cerinta pe care o va ridica investitorul.
Va sfatuim ca si la randul Dvs. sa demarati un astfel de proces de due-dilligence pentru a analiza:
1. structurile de management ale companiei
2. ce alte achizitii a mai facut si cum au fost integrate in compania-mama
3. planurile de viitor si strategice ale companiei ce urmeaza sa achizitioneze afacerea Dvs.
Acest lucru devine cu atat mai important cu cat oferiti ca si beneficiu la vanzare o colaborare in activitatile de management si dupa cumparare, asa incat tranzitia sa fie facuta eficient, in timp util si intr-o maniera profesionista.