12 Jan 2014
Dupa un deal cu Vodafone, a pariat pe retailul alimentar: vrea o retea de 100 de magazine in 5 ani
In 2009 vindea un business de 33 mil. euro gigantului Vodafone. Trei ani mai tarziu intra intr-un domeniu total diferit: retailul alimentar de proximitate. Planurile sale nu se opresc la sapte magazine, cat numara in prezent reteaua Pronto, Gabriel Sandu declarand ferm ca in urmatorii 5 ani vrea sa ajunga la pragul de 100 de magazine.
Originar din Radauti, Gabriel Sandu are la 39 de ani o vasta experienta in sectorul telecom, fiind fondatorul retelei GSM Proton, o afacere de 33 milioane de euro pe care a vandut-o companiei Vodafone in anul 2009.
“Sunt momente cand anumite business-uri se inchid sau se deschid. Am intrat in 1997 in domeniul telecomului pentru ca atunci s-au deschis usile si am avut norocul sa fiu acolo. In 2009 cand am iesit din business-ul Proton am considerat retailul ca un pas firesc din simplul motiv ca in Romania in momentul respectiv nu existau lanturi de magazine de proximitate”, povesteste antreprenorul.
In 2009 s-a intors din Taiwan, unde a vazut pentru prima oara modelul retailului de proximitate. Ulterior, a aflat ca este tara cu cel mai dezvoltat retail de proximitate din lume – cea mai mare densitate, cel mai mare numar de magazine.
“Am fost socat de faptul ca pe trei laturi ale unei cladiri erau trei magazine de proximitate, toate aglomerate, gaseai tot timpul produse proaspete. Nu mai era nevoie de hipermarketuri care ne consuma timp si bani. Doua luni cat am stat in China m-am aprovizionat doar din magazinele de proximitate. Toate nevoile ti le poti rezolva intr-un magazin de 50 mp daca este organizat cum trebuie. Modelul de magazin de acolo este axat pe mancarea calda. Aveau chiar si oua fierte, cel putin doua erau tot timpul la vanzare”, explica Gabriel Sandu.
Intors in tara a contactat un partener si au conturat planul de afaceri. Urmau sa se axeze la inceput doar pe Bucuresti intrucat considerau ca acest model de business nu functioneaza cu o logistica foarte extinsa, fiind necesare distante mici intre magazine. Cand totul era gata si incercau sa faca primele demersuri concrete a aparut in presa anuntul ca Mic.ro, reteaua detinuta de Dinu Patriciu, se lanseaza.
“Am studiat modelul lor de business, se suprapunea pe al nostru motiv pentru care am decis ca nu este oportun sa pornim 2 afaceri concurente din motive in primul rand de concurenta pe spatii, ne bateam pe aceleasi suprafete”, isi aminteste Sandu.
Citeste mai mult:
http://www.wall-street.ro/articol/Companii/159217/dupa-un-deal-cu-vodafone-gabriel-sandu-a-pariat-pe-retailul-alimentar-vrea-o-retea-de-100-de-magazine-in-5-ani.html