Gandeste Global - Internationalizeaza afacerea ta!
In spatele unei afaceri stau ani de munca si sute de decizii luate, iar cand afacerea atinge un anumit nivel, extinderea ei la nivel international nu reprezinta decat o etapa fireasca in dezvoltarea acesteia, fie ca vorbim despre o nevoie financiara stringenta, fie de o nevoie de intrare pe pietele internationale.
Internationalizarea afacerii presupune ani de munca, parteneriate strategice si/sau financiare planificate si executate corect, cu beneficii numeroase: stabilirea unei afaceri mai puternice care nu depinde de o singura jurisdictie teritoriala; creearea unei afaceri stabile, diversificate si flexibile care se poate adapta la situatii mult mai rapid si eficient si, bineinteles, dezvoltarea capacitatii de a intra pe pietele externe intr-o maniera profesionista.
Pentru a va internationaliza afacerea, trebuie sa aveti o gandire globala care sa ia in considerare si cativa factori esentiali:
1. Compania Dvs. trebuie sa faca o analiza SWOT a serviciilor si produselor pe care le ofera, astfel incat sa puteti decide daca este pregatita pentru internationalizare si care sunt pietele externe pe care trebuie sa le accesati.
2. Punerea la punct al unui plan riguros de dezvoltare. Fie ca alegeti sa il faceti Dvs., fie ca apelati la o companie specializata in internationalizarea afacerilor, trebuie sa aveti in vedere detaliile bugetare ale nevoii Dvs. de afaceri, informatiile detaliate si specifice despre maniera in care functioneaza mediul de afaceri in tara aleasa, aspectele culturale/politice/juridice care va pot influenta afacerea.
3. Capitalul necesar. Compania trebuie sa detina un capital suficient care sa permita internationalizarea si sustinerea operatiunilor de vanzari generate la nivel global. Atragerea unui partener sau investitor devine o solutie viabila pentru un astfel de proces la nivel international.
4. Studiati piata pe care doriti sa o accesati.
Ca in orice mediu concurential trebuie sa va asigurati ca aveti cunostintele despre piata pe care urmeaza sa intrati, daca exista bariere in vanzarea produselor Dvs. sau daca sunt aplicate practici protectioniste specifice pentru unele industrii. In anii globalizarii, internationalizarea afacerii Dvs. devine un proces necesar pentru dezvoltarea si progresul acesteia.
Optiunea unui partener in piata internationala este intemeiata pentru intarirea procesului de expansiune si asigura o traiectorie mai simpla si sigura in accesarea uneia sau a mai multor piete internationale.