Cum poti sa iti internationalizezi afacerea?
Pe fiecare dintre noi ne preocupa cum sa ne protejam si sa crestem afacerile si sansele de reusita in mediul de business local sau international de astazi, in conditiile in care globalizarea ne-a atins - cu bune si rele, si pe noi in Romania.
De fapt, ne-am dorit sa devenim europeni si sa ne conectam la mediul international de business, iar acum ca ni s-a indeplint dorinta, trebuie sa profitam de aceasta oportunitate si sa depasim momentul pasivitatii. Sa intram deci in lupta.
Intr-o prima etapa este important sa te asiguri ca:
1. esti destul de bine conectat cu domeniul de afaceri respectiv (direct sau prin consultanti) astfel incat sa ai informatia corecta la timpul potrivit si ceva resurse sa o transformi in bani;
2. ai un business destul de mare cat sa faca sens sa platesti cheltuielile impuse de internationalizare sau de un parteneriat international. Costurile cu avocatii, consultantii si deplasarile implicate de un parteneriat international fiind semnificative;
3. nu in ultimul rand, sa ai un consultant bun si apetit pentru aventura.
Si cum facem sa intram in lupta daca avem ceva temeri? Ca in orice razboi, te gandesti sa iti iei un aliat in persoana unui consultant cu experienta care stie mecanismele pietei.
Ia-ti un aliat in persoana unui consultant cu experienta
Asta facem noi la Bursa Romana de Afaceri:
► oferim consultanta oamenilor de afaceri si companiilor pentru dezvoltarea afacerilor inclusiv pe plan international;
► ii spijinim sa isi gaseasca un partener de afaceri din tara sau strainatate;
► sa isi vanda afacerea sau sa o restructureze de la caz la caz.
Si cred cu tarie ca ceea ce facem, dincolo de obtinerea de profit, are ca scop si educarea pietei locale si a antreprenorilor romani ca sa isi protejeze propriile afaceri din tara si sa si le extinda peste granitele tarii.
Facem asta ca o platforma de afaceri bazata pe doi factori: pe cel uman si anume reteaua de brokeri si consultanti ai Bursei la nivel national si international dar si pe cel virtual: un website pe care se expune si se promoveaza bilingv la nivel international propuneri de afaceri.
Nu suntem un site de anunturi on-line, factorul uman reprezentat de consultantii si partenerii nostri fiind relevant si foarte important.
Locul unde cererea se intalneste cu oferta
Antreprenorul roman avea nevoie de un astfel de “loc”. Avea nevoie de un punct in care cererea sa se intalneasca cu oferta. Atat oamenii de afaceri romani cat si cei straini isi pot lista on-line succinct si confidential nevoia de afaceri, propunerile si oportunitatile de afaceri, iar noi ii conectam intre ei sau cu oamenii de afaceri din networking-ul nostru si al partenerilor nostri.
Confidentialitatea, cel mai mare atu
Confidentialitatea este una din chei.
Imaginati-va ca angajatii sau clientii unei companii ar vedea maine un anunt in ziar ca firma lor este de vanzare. Angajatii cheie ar da curs primei oferte de job pe care ar avea-o si unii ar pleca cu tot cu clienti, si asta ar fi inceputul sfarsitului. Clientii s-ar intreba de zece ori daca sa mai plateasca facturile sau nu, deteriorand situatia. Problemele ar aparea in lant si practic intr-o luna nu ai mai avea ce sa vinzi.
Am dorit sa integram platforma de afaceri cu serviciile de consultanta tocmai pentru a creste sansele de reusita. Nevoile, propunerile sau oportunitatile de afaceri sunt astfel listate anonim pe platforma web, oricare din partenerii sau brokerii nostri putand sa isi listeze confidential nevoile de afaceri ale clientilor lor, pastrandu-si clientii si oferindu-le acestora mai multa vizibilitate.
Ce ne diferentiaza
Parteneriatele cu organizatii guvernamentale si non-guvernamentale, precum si cu alte firme de consultanta din tara si strainatate, cabinete de avocatura si audit fac si ele parte din reteta noastra de succes.
Calitatea afacerilor listate este alta cheie. Experienta practica ne arata ca din punctul de vedere al consultantului, primul pas este cel mai important: sa vezi care din nevoile clientului sunt fezabile pentru un posibil cumparator sau investitor si daca clientul ar fi dispus sa-i ofere acestuia ce ar putea acesta sa ceara in mod rezonabil in situatia particulara respectiva. Ulterior, transpui aceasta nevoie intr-o oportunitate bine prezentata si incepi sa o promovezi.
Managementul tranzactiei, un pas important pentru asigurarea succesului
Cand ai gasit posibilii cumparatori, munca la tranzactie abia incepe. Managementul tranzactiei este la fel de important in asigurarea succesului. Fiecare mica problema aparuta pe parcursul negocierilor (de cele mai multe ori pe parcursul due-diligence), devine repede una foarte mare daca nu este adresata la timp in cea mai profesionista modalitate. Si asta poate sa strice un deal bun. parteneri in firma.
E bine sa dormi cateva nopti in cap cu gandul ca de maine nu mai esti doar tu seful si, indiferent unde crezi tu ca e dreptatea, toti partenerii trebuie sa fie de acord la aspectele importante, pentru ca altfel nu mai vorbim de business ci de litigii. Partea buna este ca daca ti-ai ales cu grija partenerul si ai pus totul pe hartie, atunci cand ai o oportunitate sau o problema in business, nu esti singur.
Experienta, relatiile si nu in ultimul rand banii partenerului pot sa te dezvolte sau sa te salveze daca ai avut grija sa il tii implicat in business inclusiv cu bani, raspundere si participatii la profit. Oricum dupa primul parteneriat devii un mic avocat indiferent cum se sfarseste acesta, dar asta nu e un lucru deloc rau.
STABILESTE O INTALNIRE CU NOI:
Contacteaza-ne la telefonul:
+4 021 266 56 77
|
Foloseste formularul de contact
sau trimite-ne un email la: office@rbex.ro
.
|