La Craiova se face o locomotivă 100% românească pe care o cumpără nemţii cu peste 3 milioane de euro
Echipa de la un fost institut de cercetare a fabricat o locomotivă de la zero pe care a vândut-o în Ungaria şi Căilor Ferate Germane. Softronic Craiova este, în prezent, singurul producător de locomotive din România după ce la Electroputere Craiova nu s-a mai fabricat nicio unitate de ani de zile iar fabrica şi-a scos producţia de locomotive din obiectul de activitate.
Locomotiva Softronic
La Craiova se face o locomotivă 100% românească pe care o cumpără nemţii cu peste 3 milioane de euro. Nu, nu este vorba despre locomotiva Electroputere care, de alfel, nici nu mai e în producţie ci de un produs nou pe care l-au imaginat şi apoi produs designerii şi inginerii de la Softronic SRL, o firmă înfiinţată în 1999 cu echipa de la un fost institut de cercetare din localitate.
Cei de la Softronic nu au ajuns dintr-odată să facă locomotive. Au început cu diverse dispozitive care se montează pe o locomotivă precum un vitezometru care înregistrează toate mişcările făcute de locomotivă sau un contor plasat în exterior care măsoară consumul de energie.
„Pionieri pe piaţa româneasca de material rulant al echipamentelor electronice comandate cu microprocesoare, specialiştii societatii au proiectat şi fabricat echipamente de modernizare începând de la siguranţa circulaţiei, măsură, control şi diagnoza, pâna la convertizoare statice de tracţiune”, se arată în descrierea de pe site-ul propriu.
După opt ani de producţie de echipamente electronice pentru modernizarea materialului rulant, echipa Softronic a decis să treacă şi la producţia de locomotive electrice. Nu au luat de nicăieri niciun patent ci, pur şi simplu, designerul s-a aşezat la planşă şi a desenat o locomotivă. Pe care, apoi, cei de la Softronic au lansat-o în fabricaţie. „După atâţia ani de producţie de diverse echipamente pentru locomotivă şi de modernizat locomotive, am hotărât să facem una proprie. Nu am folosit modelul Electroputere, locomotiva noastră are faruri cu led-uri, o suprafaţă a geamurilor mult mai mare, cameră video în loc de oglindă retrovizoare şi o altă linie generală a ansamblului. Piesele le importăm, dar electronicele le facem noi”, a spus Misu Mihalache, director economic Softronic pentru ECONOMICA.NET . Potrivit acestuia locomotivele produse la Craiova au fost vândute către Deutsche Bahn(Căile Ferare Germane), filiala din România, dar şi în Ungaria. O locomotivă se vinde cu 2,5 milioane de euro fără TVA.