20 Mai 2014
Soravia a transformat hotelul din Metropolis Center in birouri. Ce investitii imobiliare mai are in plan compania
Dezvoltatorul imobiliar Soravia a finalizat reconversia hotelului Starlight din cadrul proiectului Metropolis Center in spatii de birouri, dupa o investitie de circa 1 milion de euro. Noile spatii de birouri vor avea chirii mai mici decat cele din corpul principal de birouri al proiectului, au anuntat oficialii companiei, care au mentionat ca au in plan sa mai investeasca 80 mil. euro pe piata imobiliara locala in perioada urmatoare.
Dezvoltatorul imobiliar Soravia Group a demarat in toamna anului trecut reconversia hotelului Starlight din cadrul proiectului Metropolis Center de pe bulevardul Iancu de Hunedoara din Capitala in spatii de birouri, o investitie de 1 milion de euro. Compania a anuntat reconversia in aprilie 2013. Reconversia hotelului a fost dictata de conditiile din piata, in contextul in care perspectivele privind spatiile de birouri de pe piata imobiliara din Bucuresti sunt pozitive, in contextul in care piata hoteliera din Capitala este supraaglomerata in prezent. "In boom, piata hoteliera era subdezvoltata, asa ca toti au investit in hoteluri, iar o data cu venirea crizei ne-am confruntat cu o supraaglomerare", a spus Lorenz Tragatschnig, managing director Soravia Romania.
Ca urmare a finalizarii reconversiei, in Metropolis Center se adauga alti 5.500 mp de spatii de birouri. Noile spatii de birouri se incadreaza in clasa B+ ca specificatii tehnice, ca urmare a clasificarii tehnice ceva mai joase fata de principalul corp de birouri, si chiriile in reconversie sunt mai mici, cifrandu-se la 14 euro/mp/luna, fata de 18 euro/mp/luna in corpul principal.
Astfel oficialii dezvoltatorului imobiliar spun ca vin in intampinarea unei categorii de clienti pe care nu o puteau deservi anterior. "Prin Metropolis Bravo venim cu o oferta complementara spatiilor actuale. Noile spatii de birouri sunt un mix intre clasa B+ ca specificatii tehnice si clasa A ca amplasare. Practic, ne putem adresa acum unei categorii de clienti pe care nu o puteam deservi in trecut, acei clienti care isi doresc o prezenta in centrul Bucurestiului, dar care nu pot plati o chirie prime. Astfel, prin proiectul Metropolis Bravo le oferim o chirie atractiva, cu 25% mai mica fata de pretul zonei, intr-o cladire istorica, reper arhitectural”, a declarat Lorenz Tragatschnig, managing director Soravia Romania.
Complexul multi-functional Metropolis Center dispune acum de o suprafata totala inchiriabila de 19.000 de metri patrati, dintre care 11.000 mp sunt destinati spatiilor de birouri de clasa A, in corpul Metropolis Alpha iar 5.500 mp sunt destinati birourilor de clasa B+, in corpul Metropolis Bravo, la care se adauga zona de retail si restaurante. Din totalul spatiilor de birouri din Metropolis Bravo, 65% sunt disponibile spre inchiriere, 35% fiind deja contractate de clienti noi cat si de clienti existenti care si-au extins operatiunile in centru. Metropolis Alpha este inchiriat in proportie de 95-100%.
„Ne propunem ca in continuare sa crestem gradul de ocupare al Metropolis Center, avand in vedere ca suntem deja in negocieri avansate pentru inca 20-30% din spatiile noi. Avem asteptari optimiste si pana la sfarsitul anului ne dorim sa avem in portofoliu clienti pentru majoritatea spatiilor disponibile”, a mai declarat Lorenz Tragatschnig.
Ce planuri de investitii imobiliare mai are Soravia Group pe plan local?
Soravia mai detine pe plan local doua terenuri, unul in Stefanesti, langa proiectul rezidential Cosmopolis, si altul in zona Mihai Bravu. Pe langa aceste terenuri, oficialii companiei au mentionat ca sunt in discutii pentru achizitia unui nou teren in Capitala, pe care ar vrea sa dezvolte un proiect de birouri printr-un parteneriat. Oficialii companiei au mentionat ca vor sa investeasca pe plan local 80 mil. euro in perioada urmatoare, fara a oferi prea multe detalii despre noua investitie pe care o au in plan. Despre noul proiect de birouri, oficialii Soravia spun ca este si o chestiune de obtinere a finantarii bancare si sunt in negocieri pentru achizitia terenului, insa nu au oferit alte detalii.
In ceea ce priveste terenul din Mihai Bravu, compania a spus ca vrea sa vanda terenul din Mihai Bravu, considerand ca nu exista o cerere de spatii de birouri in acea zona. Legat de proiectul din Stefanesti, oficialii companiei spun ca vor sa dezvolte acolo un parc de retail, insa este un plan care ar putea sa incepa abia in 2-3 ani. Hanno Soravia, fondatorul companiei, a mentionat ca in prezent se incearca crearea unui fond de investitii imobiliare pentru regiune, prin care sa stranga 150-200 mil. euro.
Sursa: wall-street.ro