romana bursa de afaceri engleza bursa de afaceri rbex Germana bursa de afaceri Franceza bursa de afaceri Italiana bursa de afaceri Spaniola bursa de afaceri Araba bursa de afaceri romana bursa de afaceri Turca bursa de afaceri Chineza bursa de afaceri Rusa bursa de afaceri  
Romana
Despre Noi   |   Echipa rbeX   |   Centrul de presa   |   Energie Verde   |   Comert International   |   Cursuri
sigla rbex bursa de afaceri
Bursa Romana de Afaceri
Acasa Oportunitati de afaceri listate Listeaza-ti oportunitatea de afaceri Servicii de consultanta Pentru Brokeri Cum Functioneaza Contact
Acasa Un posibil model de organizare a promovarii comertului international si investitiilor pentru Romania

 

Un posibil model de organizare a promovarii comertului international si investitiilor pentru Romania

 

In primul articol de opinie am semnalat modul in care Comisia Europeana ne-a reamintit de curand ca dezvoltarea si cresterea economica nu poate fi gandita fara aportul politicii comerciale, care si-a aratat contributia benefica chiar in plina criza. Totodata, semnalam anuntul administratiei americane care vizeaza crearea unui Trans-Atlantic Free Trade Agreement intre UE si SUA, pe un fond in care puterea economica si forta de negociere comerciala a emergentilor este in crestere.
 


Teoria spune ca politica comerciala poate proteja interesele economice nationale prin stimularea dezvoltarii selective a unor sectoare cheie, promovarea produselor autohtone in exterior si prin protejarea intereselor economice ale oamenilor de afaceri si/sau entitatilor economice autohtone (fie ele cu capital romanesc sau strain).

Cum sta Romania la acest capitol?

Comertul exterior al Romaniei intra-UE (dar nu numai) se caracterizeaza, ca structura, prin existenta a doua elemente relativ opuse: exportam fie produse care inglobeaza intensiv forta de munca putin calificata, fie produse provenind din sectoare intensive in capital. Nivelul de specializare nu este unul sofisficat, in timp ce avantajele comparative sunt concentrate pe doar cateva sectiuni din nomenclatorul combinat: textile, incaltaminte, metale si articole din metale comune, produse din lemn, alaturi de marfuri si produse diverse (sic!). Din pacate, dezavantajele comparative ale Romaniei se concentreaza intocmai pe acele zone in care este necesara o specializare sporita a fortei de munca sau a gradului de prelucrare si calitatii materiilor prime incorporate.

Pentru Romania, recentul apel al Comisiei este relevant in mod particular daca luam in considerare prezenta scazuta in comertul extra-UE. Se pune intrebarea daca aceasta situatie este cauzata doar de actuala structura a economiei, de lipsa fortei si capacitatii operatorilor economici autohtoni sau este nevoie de mai mult din partea autoritatilor insarcinate cu gestionarea comertului exterior? Care este importanta ghidarii, la nivel guvernamental, a acestor operatori inspre terte piete, inclusiv din perspectiva compensarii pierderii sau diminuarii unor contracte pe piata UE pe fondul crizei? Fara a absolutiza exemplele, modelul acesta de reorientare a fost adoptat de state precum Italia catre continentul african (si nu doar catre fostele colonii) sau Marea Britanie care sub prezentul guvern conservator pune un accent sporit pe promovarea relatiilor economice cu destinatii neglijate in trecut.


Citeste mai mult:

http://www.wall-street.ro/editorial/677/Un-posibil-model-de-organizare-a-promovarii-comertului-international-si-investitiilor-pentru-Romania

 

SURSA: WALL-STREET.RO

Printeaza E-mail
OPORTUNITATI DE AFACERI
VEZI TOATE OPORTUNITATILE LISTATE

|
Cauta oportunitati de afaceri
Domeniul de activitate
Ce te intereseaza:
Toate
Afaceri de Vanzare
Cumparatori de Afaceri
Partener financiar
Partener strategic
Franciza
Import
Export
Price in €:
0
Max
Last year's turnover:
0
Max
 
STIRI AFACERI
1/5
1/5